Ga direct naar inhoud

Capgemini en Autodesk versterken samenwerking

01 dec. 2021

Capgemini en Autodesk, Inc., leider in 3D-ontwerp-, engineering- en entertainmentsoftware, hebben een wereldwijde raamovereenkomst ondertekend voor samenwerking op het gebied van end-to-end Building Information Modeling (BIM) platforms en transformatieprogramma’s. Capgemini wordt de eerste Authorized Autodesk System Integrator en speelt een sleutelrol in de ontwikkeling van het programma.

Capgemini sloot in 2019 een wereldwijde overeenkomst met Autodesk om een 360° Building Information Modeling (BIM)-platform, genaamd ReflectIoD, in te zetten voor beheerders van gebouwen en infrastructuur.

In een tijd waarin BIM en Digital Twins industriestandaarden worden, moeten asset- en infrastructuurbeheerders het meeste uit hun bestaande infrastructuren halen terwijl ze de volgende generaties voorbereiden en bouwen, waarbij ze gedurende hun hele levenscyclus consequent gebruik maken van de volledige kracht van digital en cloud. Deze nieuwe overeenkomst stelt Capgemini en Autodesk in staat om end-to-end Building Information Modeling (BIM)-platforms en transformatieprogramma’s te leveren, van adviesdiensten tot implementatie- en verandermanagementdiensten, evenals diensten voor platformbeheer.

“Technologische convergentie moet hand in hand gaan met uitgebreide ecosystemen om de belofte van intelligente industrie te realiseren. Samenwerking rond uniforme data is de essentie van een digital twin. Deze geconsolideerde samenwerking met Autodesk brengt een unieke combinatie van expertise en activa om snel waarde te leveren, van ontwerp tot exploitatie”, zegt Jean-Pierre Petit, Digital Manufacturing Global Offer Leader van Capgemini.

“Onze Autodesk-platformtechnologieën stellen onze klanten in staat om hun bedrijf fundamenteel te transformeren in Design, Make, Build en Operate in belangrijke industrieën. De sleutel tot succesvolle bedrijfstransformatie, op grotere schaal, op een tijdige en beknopte manier, betekent het realiseren van de volledige impact van die transformatie en het minimaliseren van risico’s. Capgemini is een sterke partner die op een zeer bekwame en bewezen manier hulp biedt met een unieke combinatie van vaardigheden en diensten op het gebied van strategie, technologie, engineering en informatietechnologie”, zegt Michael Russell, directeur van Partner Services Ecosystem.

Over Autodesk

Autodesk verandert de manier waarop de wereld wordt ontworpen en gemaakt. Onze technologie omvat architectuur, engineering, constructie, productontwerp, productie, media en entertainment en stelt vernieuwers overal in staat om grote en kleine uitdagingen op te lossen. Van groenere gebouwen tot slimmere producten tot meer betoverende blockbusters, Autodesk-software helpt onze klanten bij het ontwerpen en maken van een betere wereld voor iedereen. Voor meer informatie: www.autodesk.com.

Over Capgemini

Capgemini is een wereldwijd marktleider in samenwerking met bedrijven om hun business te transformeren en te managen door gebruik te maken van de kracht van technologie. Capgemini Group laat zich elke dag leiden door haar doel om menselijke energie los te maken door middel van technologie voor een inclusieve en duurzame toekomst. Het is een verantwoordelijke en diverse organisatie van meer dan 300.000 medewerkers in bijna 50 landen. Met zijn sterke, ruim 50-jarige geschiedenis en diepgaande sectorexpertise, wordt Capgemini door zijn klanten vertrouwd om de volledige breedte van hun zakelijke behoeften aan te pakken, van strategie en ontwerp tot operaties, gevoed door de snel evoluerende en innovatieve wereld van cloud, data, AI, connectiviteit, software, digital engineering en platforms. De Groep rapporteerde in 2020 een wereldwijde omzet van € 16 miljard.

Get The Future You Want | www.capgemini.nl