Capgemini yhteistyöhön HMD Globalin kanssa Nokia-puhelimien paluun tukemiseksi

28 Jun 2017

Capgemini Finland Oy on tehnyt sopimuksen IT-infrastruktuuripalveluista HMD Global Oy:n kanssa Nokia-puhelimien paluun tukemiseksi. Capgemini Finland Oy on osa Capgemini-konsernia, joka on konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalvelujen yksi johtavista tarjoajista maailmassa.

Kumppanuuden myötä HMD Global Oy saa käyttöönsä ketterät ja kustannustehokkaat pilvipohjaiset infra- ja loppukäyttäjäpalvelut, jotka toimitetaan Capgeminin palvelukeskuksista ympäri maailmaa. Globaali toimitusmalli varmistaa asiakkaalle kustannustehokkaat ja tarkoituksenmukaiset palvelut oikeaan aikaan oikeista paikoista.

Suomessa pääkonttoriaan pitävällä HMD Globalilla on yksinoikeuslisenssi Nokia-puhelimiin ja -tabletteihin. Innovaatio- ja laatupainotteinen HMD Global suunnittelee ja markkinoi monenlaisia älypuhelimia ja peruspuhelimia.

”Olemme valinneet Capgeminin, sillä heillä on erinomainen maine suorituskykyisenä ja globaalina toimittajana. Lisäksi Capgeminin loistava pilvi- ja digipalveluvalikoima ulottuu liike-elämän konsultointipalveluista infrastruktuuripalveluihin”, kertoo HMD Global Oy:n tietohallintojohtaja Jussi Sorvali.

Olemme tyytyväisiä, että HMD Global on valinnut meidät yhteistyökumppanikseen. Nokia-puhelimet edustavat pohjoismaisen suunnittelun syvintä olemusta, ja olemme mielellämme mukana legendaaristen Nokia-puhelimien uudelleenjulkaisussa”, sanoo Capgeminillä asiakkuudesta globaalilla tasolla vastaava Petteri Uljas.

Capgemininin infrastruktuuripalvelut mahdollistavat asiakkaille tehokkaan ja tietoturvallisen digitaalisen transformaation sekä integroivat IT-toimittajaekosysteemit saumattomasti yhdeksi kokonaisuudeksi. Capgeminin palvelut mahdollistavat osaltaan HMD Globalin liiketoiminnan ja sen jatkuvan kehittämisen.

Capgemini

190 000 ihmistä yli 40 maassa työllistävä Capgemini täyttää 50 vuotta vuonna 2017 ja kuuluu maailman johtaviin konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja tarjoaviin yrityksiin. Capgemini Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 12,5 miljardia euroa. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Capgemini luo ja toimittaa teknologia-, liiketoiminta- ja digiratkaisuja, jotka mahdollistavat asiakkaille tavoitteiden saavuttamisen innovatiivisessa hengessä. Syvästi monikulttuurisena organisaationa Capgemini on kehittänyt oman työskentelytapansa, the Collaborative Business ExperienceTM, ja hyödyntää globaalia Rightshore®-toimitusmalliaan.

Lisätietoa www.capgemini.com ja www.capgemini.com/fi-en/.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröity tavaramerkki