Ga direct naar inhoud

Nieuwe AI-diensten met Microsoft Azure

17 jul. 2019

Capgemini breidt zijn AI-portfolio uit met Microsoft via een reeks strategische diensten die ondernemingen moeten helpen om de toepassing van AI-technologie te versnellen. De nieuwe diensten omvatten AI Engineering voor data- en AI-platforms in een productieomgeving, AI voor Operations Intelligence en AI voor Customer Experience.

Met Capgemini’s AI Engineering-dienstverlening kunnen organisaties hun datahuishouding moderniseren en betrouwbare data- en AI-platforms leveren ter ondersteuning van applicaties die gebruik maken van AI-op-schaal en datacentrische referentie-architecturen. Door Azure te combineren met relevante data en analyses, zet AI Engineering data om in bruikbare inzichten die klanten nodig hebben om te evolueren naar een uniforme informatiestructuur, zodat ze direct inzicht kunnen leveren aan applicaties en eindgebruikers.

Met de lancering van AI for Operations Intelligence met behulp van Azure IoT ondersteunt Capgemini fabrikanten bij het creëren van een geïntegreerde, AI-aangedreven datafundament. Dit is noodzakelijk om te transformeren naar meer inzichtgedreven en closed-loop fabricageprocessen. Een belangrijk onderdeel, het Capgemini Intelligent Operations Platform (IOP), biedt de mogelijkheid om productie- en operationele informatie op te schalen en zo de zichtbaarheid, voorspelbaarheid en aanpasbaarheid te verbeteren.

Tot slot biedt Capgemini’s AI for Customer Experience (CX) een zeer persoonlijke en indringende klantervaring op schaal, terwijl de operationele efficiëntie van marketing-, verkoop- en servicefuncties wordt verbeterd. Capgemini’s AI in CX-diensten stelt klanten in staat om gebruik te maken van de AI-mogelijkheden van Azure AI binnen Dynamics 365 voor Sales, Dynamics 365 Market Insights, Dynamics 365 voor Customer Service en van Azure Bot Framework om de omzet te verhogen, problemen sneller op te lossen, het aantal contacten en klachten te verminderen en de loyaliteit, de betrokkenheid en de algemene tevredenheid van de eindgebruiker te verbeteren.

Anne-Laure Thieullent, AI en Analytics Group Offer Leader bij Capgemini: “Eerder dit jaar lanceerden we onze Perform AI-portfolio om onze klanten te helpen meer tastbare bedrijfsresultaten te leveren met betrouwbare AI op schaal. Ons strategisch partnerschap met Microsoft en de oplossingen die we vandaag gezamenlijk lanceren, veranderen het spel voor organisaties die de bedrijfsresultaten van hun AI-initiatieven in de Microsoft Azure Cloud drastisch willen versnellen. Samen helpen we organisaties in alle sectoren om AI-oplossingen in te zetten in de productie met een geoptimaliseerde time-to-market, zodat ze het transformatiepotentieel dat ze van AI verwachten, kunnen waarmaken.”

John ‘JG’ Chirapurath, General Manager, Microsoft Azure Data & AI: “Met de lancering van het nieuwe Perform AI-portfolio blijft Capgemini de AI-resultaten met behulp van Azure versnellen. Deze gezamenlijke diensten, in combinatie met de breedte van Azure, helpen klanten om AI-capaciteiten op te bouwen en te benutten voor een succesvolle transformatie.

Capgemini is geaccrediteerd als Microsoft Azure Expert Managed Services Provider (MSP), heeft duizenden Microsoft Certified Professionals (MCP’s) en Microsoft Azure Cloud Solution-architecten en werd onlangs erkend als de Microsoft SAP on Azure Partner of the Year. Capgemini bedient organisaties die gebruikmaken van Microsoft in 35 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië en heeft AI Centers of Excellence in deze regio’s ingezet ter ondersteuning van strategische klantprojecten en -implementaties met Perform AI.