Neste valitsi Capgeminin pääkumppanikseen ICT-palveluissa

17 Jun 2015

Uuden sopimuksen myötä Capgemini toimittaa valtaosan Nesteen ICT-palveluista, mukaan lukien palvelunhallinnan integraatiotoiminnon, liiketoimintasovellusten käyttöpalvelut, konesali- ja palvelinkapasiteettipalvelut, työasematukipalvelut sekä Capgeminin Intelligent Service Centre™1 -ratkaisuun perustuvan loppukäyttäjäpalvelun.

“Tämän sopimuksen myötä Neste siirtyy moderneihin ja kustannustehokkaisiin ICT-palveluihin, joiden tuottamisessa liiketoimintojen tarpeet huomioidaan entistäkin paremmin” sanoo Tommi Tuovila, Nesteen tietohallintojohtaja. “Capgeminin liiketoimintalähtöiset ratkaisut, kuten Intelligent Service Centre, sekä vahva yhteistyökulttuuri tekevät heistä oikean kumppanin tukemaan meitä valitulla kehityspolullamme.”

Capgeminin Intelligent Service Center-loppukäyttäjäpalvelulla on keskitetty näkymä kaikkiin Nesteen loppukäyttäjien tekemiin palvelupyyntöihin, ja liiketoimintaprosesseihin linkitetty palvelumittaristo perustuu tähän dataan. Datan pohjalta tunnistetaan analytiikkaa hyödyntäen myös uusia tapoja vähentää häiriötilanteita ja nopeutetaan palvelupyyntöjen ratkaisua.

Olemme erittäin iloisia, että Neste valitsi Capgeminin uudeksi pääkumppanikseen ICT-palveluissa”, sanoo Petteri Uljas, Capgeminin Iso-Britannian ja Pohjoismaiden infrastruktuuripalveluiden johtaja “Tämä on alku uudelle, pitkäkestoiselle kumppanuudelle. Meillä on vahva kokemus suurten, monikansallisten asiakkaidemme monimuotoisten ICT-ympäristöjen harmonisoinnista ja integroinnista, sekä tarvepohjaisista kapasiteettipalveluista jotka joustavat toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten myötä.  Palveluidemme avulla Neste voi keskittyä ydinliiketoimintaansa ja säästää omistamisen kokonaiskustannuksissa samalla kun loppukäyttäjien palvelukokemus paranee.”

_______________________
[1] Intelligent Service Centre™ on ainutlaatuinen palvelu, joka yhdistää  liiketoimintaprosessifokuksen digitaaliseen loppukäyttäjäpalveluun. Se tarjoaa Capgeminin asiakkaille mahdollisuuden käyttää tehokasta ja hienostunutta analytiikkaa käyttäjätuen toimintamallin ja koko IT-ekosysteemin  jatkuvan parantamisen tukena.

Lisätietoja:
Capgemini: Leena Lahti, viestintäpäällikkö, leena.lahti@capgemini.com, p. 050 367 3304

Capgemini
Melkein 145 000 ihmistä yli 40 maassa työllistävä Capgemini kuuluu maailman johtaviin konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja tarjoaviin yrityksiin.  Capgemini Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 10.573 miljardia euroa. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Capgemini luo ja toimittaa teknologia- ja liiketoimintapalveluja jotka sopivat asiakkaiden tarpeisiin ja auttavat näitä saavuttamaan tavoitteensa. Syvästi monikulttuurisena organisaationa Capgemini on kehittänyt oman työskentelytapansa, the Collaborative Business ExperienceTM, ja hyödyntää globaalia Rightshore®-toimitusmalliaan.
Lisätietoa:  www.capgemini.com ja www.capgemini.com/fi-en/

Rightshore® on Capgeminin rekisteröity tavaramerkki