Ga direct naar inhoud

Capgemini is ‘Leader’ en ‘Star Performer’ voor Insurance Application Services

05 okt. 2018

Capgemini is voor het derde jaar op rij benoemd tot “Leader” en “Star Performer” in de PEAK MatrixTM[1]  voor Insurance Application Services van Everest Group. Capgemini kreeg deze waardering door de vele strategische investeringen in het InsurTech-ecosysteem, expertise in transformaties binnen de verzekeringsbranche, gerichte overnames, een sterke thought leadership and samenwerkingsverbanden met de academische wereld om talent aan te trekken.

In deze periode nemen verzekeraars hun bedrijfsfilosofie opnieuw onder de loep en ze veranderen hun mentaliteit: niet het verzekeren van de gemaakte schade, maar het voorkomen van schade vormt het uitgangspunt. Tegen deze achtergrond, willen dienstverleners hun productaanbod uitbreiden en klanten een naadloze ervaring bieden door hun dienstverlening te moderniseren en digitale technologieën toe te passen”, aldus Ronak Doshi, Practice Director bij Everest Group. “Capgemini heeft zijn marktpositie verstevigd door flinke groei in de bedrijfstak IT application services voor verzekeraars, strategische investeringen in het InsurTech-ecosysteem en door gerichte overnames om digitale en designvaardigheden te verbeteren. Hierdoor weet Capgemini zich te positioneren als “Leader” en “Star Performer” in de 2018 Everest Group Insurance Application Services PEAK Matrix.”

Lees het hele nieuwsbericht hier.

[1]   De PEAK Matrix is een kader dat een objectieve, datagestuurde en vergelijkende beoordeling biedt van de aanbieders van verzekeringsdiensten op basis van hun absolute marktimpact, visie en capaciteit.