Ga direct naar inhoud

Capgemini erkend als ‘Leader’ in Application Services in Global Banking

13 dec. 2018

Capgemini is uitgeroepen tot “Leader” in Everest Group’s jaarlijkse Application Services in Global Banking PEAK MatrixTM voor 2018, met een hoge mate van erkenning voor de omvang van zijn diensten, visie en strategie. Capgemini werd in het bijzonder erkend voor zijn competentie in bedrijfsapplicaties, bankieren en open banking.

Veranderende klanteisen, concurrentie van digitale bedrijven en de kloof tussen de vraag naar en het aanbod van talent zetten banken onder druk om digitale initiatieven snel en op grote schaal uit te voeren. Om deze obstakels te overwinnen, hebben banken partners nodig die kostenefficiënt kunnen werken en de banken kunnen begeleiden op hun transformatietrajecten. Ook moeten die partners de complexiteit van het innovatie-ecosysteem kunnen beheren en onderscheidende vaardigheden inbrengen“, aldus Ronak Doshi, Practice Director, Everest Group. “Capgemini heeft het succes in de markt aangetoond door groei in bestaande accounts, de aanwinst van meerdere nieuwe klanten en de erkenning van de waarde van geleverde diensten door klanten. Daarnaast heeft Capgemini zijn waardepropositie versterkt door investeringen in zijn Accelerated Delivery Center (ADC), Applied Innovation Exchange (AIE) en digitale en design acquisities, en positioneert zich als Leader op de 2018 Everest Group Banking Application Services PEAK Matrix.”

Betrouwbare leverancier van innovatieve bankoplossingen

Opnieuw werd Capgemini door de Everest Group uitgeroepen tot leider in het leveren van wereldwijde bancaire applicatiediensten“, aldus Kartik Ramakrishnan, Managing Director of Banking and Capital Markets Business Unit voor Capgemini’s Financial Services. “In het bankieren is het uiterst belangrijk om je te onderscheiden met hoogwaardige kwaliteit om een superieure klantervaring te leveren en tegelijkertijd flexibiliteit, schaalbaarheid en een hoger operationeel rendement mogelijk te maken. Capgemini streeft ernaar om een betrouwbare leverancier van innovatieve bankoplossingen te zijn en we zijn vereerd met deze erkenning van ons werk.”

Everest Group heeft 25 dienstverleners geëvalueerd voor haar rapport “Application Services in Global Banking – Services PEAK MatrixTM Assessment 2018: Spending Picks up as Need for Talent, Transformation, and Time to Market Intensifies”. Voor meer informatie en het volledige rapport kunt u terecht op de website van de Everest Group.